Божова микро снимка

• Общината:
      Ширина: 37.7678° = 39°21'44.88" N
      Дължина: 23.7608° = 22°56'27.32" E
  • Неа Анхиалос (Nea Anchialos, Νέα Αγχίαλος)
    • Градския център:
      Ширина: 37.7678° = 39°16'33.59" N
      Дължина: 23.7608° = 22°56'06.88" E
  • Атина (Athens [æθnz], Αθήνα, Athína, [aθina])
    • Марина Алимос (Marina Alimos)
      • Входни координати:
        Ширина: 37º 54' 68'' N
        Дължина: 23º 42' 03'' E
      • Паркинг:
        Ширина: 37.91446 N
        Дължина: 23.70054 E
    • Акропола на Атина (Acropolis of Athens, Ακρόπολη Αθηνών)
      Ширина: 37°58'16" N
      Дължина: 23°43'25" E
  • Метана (Methana, Μέθανα)
    на вулканичния полуостров Метана ((Volcano) Methana peninsula)
    • Вход на порт Метана
  • Порос (Poros, Πόρος)
    • Ширина: 37°30'9" N
      Дължина: 23°27'17" E
  • Камени Хора (Kameni Chora, Καμένη Χώρα)
    • Таверна "Оинотерапефтирио" ("OINOTHERAPEFTIRIO", "ΟΙΝΟΘΕΡΑΠΕΥΤΗΡΙΟ", тел. +30 694 515 7323)
      Ширина: 37°36'52.92" N
      Дължина: 23°19'59.14" E
      Височина над морското ниво: 226 metres
  • Каравомилос (Karavomilos, καραβομυλος)
    • Ширина: 38° 53' 0" N
      Дължина: 22° 43' 0" E
  • Макриница (Makrinitsa, Μακρινίτσα)
    наречено "балкона на планинато Пелион" (Пелион (Pelion, Pelium, Πήλιο, Pílio; Ancient Greek/Katharevousa: Πήλιον. Pēlion) е планината над град Волос)
    • Паркинг
      Ширина: 39° 24' 07.74" N
      Дължина: 22° 59' 22.06" E
      Височина над морското ниво: 625 metres
Арго-Саронически острови
(Argo Saronic islands)

в Сароническия залив (Saronic Gulf) близо до Атина
  • Флевес (Nisída Fléves, Νήσος Φλέβες)
    • Ширина 37°46'10" N
      Дължина: 23°45'41" E
      Височина над морското ниво: 61 metres
  • Порос (Poros, Πόρος, Poros, Πόρος) (двойка острови, island-pair)
    Сфаириа (Sphairia, Σφαιρία [sfeˈria]) е южния остров от двойката, на който е град Порос, и Калауреиа (Kalaureia, Καλαυρία [kalavˈria], Kalavria, Calauria), е северния остров с по.голямо пристанище. Мост свързва двата острова, които са разделени с тесен провлак от 5 метра..
    • Ширина: 37° 25' 59.99" N
      Дължина: 23°26'51.92" E
    • Пристанище
      Ширина: 37°30'2" N
      Дължина: 23°27'8" E
  • Спати (Nisis Spathi, Σπαθί)
    • Ширина: 37°30'4.57" = 37.43333 N
      Дължина: 23° 31' 59.99" = 23.53333 E
  • Скили (Nasis Skylli, Skyli, Σκυλλί)
    • Ширина: 37° 26' 32.42" = 37.44234 N
      Дължина: 23° 32' 34.91 = 23.54303 E
      Височина над морското ниво: 44 metres
  • Мони (Moni, Μονή)
    близо до село Пердика (Perdika, Πέρδικα) ва остров Егина (Eginas, Αίγινας)
    Ширина: 37°41'22"N
    Дължина: 23°26'15" E
  • Егина (Aegina/Aígina, [iːˈdʒaɪnə]; Αίγινα, Aígina [ˈeʝina], Αίγινας)
    • Ширина: 37°41'54.01" N
      Дължина: 23°29'28" E
      Височина над морското ниво: 348 metres
    • трад Агиа Марина (Agia Marina, Αγ. Μαρίνα)
  • Идроиса (Idroisa, Υδρουσα)
    • Ширина: 37°50'9" N
      Дължина: 23°44'43" E
Острови между
Сароническия залив (Saronic Gulf) и
Арголическия залив (Argolic Gulf)

• Идра (Hydra, Ύδρα [iðra])
    • Ширина: 37°34'48" N
    • Ширина: 37°20'42" N
      Дължина: 23°19'25" E
      Височина над морското ниво: 308 metres

Карта на района ни на плаване

Map of our sailing region
Полуостров Метана (Methana, Μέθανα)
Вулканичния полуостров Метана (Methana (Volcano) peninsula) е прикрепен към Пелопонес (Peloponnese, Πελοπόννησος) и съдържа 32 вулкана, включително и вулкана Метана.
  • Пристанище Метана:
    Последно изригване 258 ПНЕ ± 18 години
Пътища - шофиране и плаване
  • Около 1800 километра по пътищата на България и Гърция
    • 20 юни: София → Волос (хотел "Колони" ("Koloni"))
    • 21 юни: Волос → Неа Анхиалос → Атина (марина Алимос)
    • 28 юни: Атина (марина Алимос → Акропола на Атина) → Каравомилос → Волос → Макриница
    • 29 юни: Макриница → Волос → Солун → София
    • 26 юни: Метана → Мони → Егина
    • 27 юни: Егина → Идроиса → марина Алимос

20 Юни 2014 г.

От София до Атина е кръло 800 километра, които се вземат нормално с кола за около 11 часа ако се спазват ограниченията на скоростта (ако не правите последното в Гърция, то рискувате да имате доста неприятности и да се разделите със солидна сума в евро). От София до Солун е приблизително 300 километра, от Солун до Волос е 200 километра и от Волос до Атина е 300 километра. Решихме да разделим пътя на две и да пренощуваме в района на Волос, което се оказа удачно: хем не се натоворихме с дълго пътуване, хем във Волос и района около него има какво да се разглежда примерно за една седмица (напр. там има 16 музея, подобно е и положението в Солун, където има 23 музея). На идване към Волос разгледахме археологическите разкопки Сескло благодарение на пазача, който се смили и ни пусна. Внимание: музеите работят до 15 или 16 часа по всички посетени от нас места. Изборът на хотел Колони не беше добър, но пък ходенето от него до град Волос ни даде възможнот да изпитаме удоволствие от тази част на крайбрежието (таксито е 4-6 еврака). Привечер поскитахме из крайбрежния район на Волос (за повече нямахме време) и вечеряхме там. Това е хубаво място за разходки, но не трябва да се забравя, че то е примерно 5% от местата, които си заслужава да се посетят във Волос (подобно е и положението в Солун).

21 Юни 2014 г.

На 16 километра от Волос е град Неа Анхиалос, който дължи сегашния си вид на български гърци прогонени от България по време на анти-гръцките изяви по време на Балканската война. Това е малко китно крайбрежно градче с плаж, пристанище и много археологически находки в и извън него. Тук направихме кратка пауза преди да потеглим в около 10:30 към Атина, където цъфнахме в марина Алимос към 14 часа. Марина Алимос с яхтено пристанище с около 1000 места и прекрасна организация на обслужването на яхтите, в частност разполага с много парко-места и не е пробрем къде да се паркирате. Към 17 часа пристигнаха дирекно от София останалите 5 човека от екипажа ни. Тъй като те баха изморени от пътуването решихме да отплаваме на следващия ден и прекарахме вечерта в района на марина Алимос.

22 Юни 2014 г.

Отплаваме от марина Алимос към 9:30 и след 2 часа хвърляме котва до остров Флевес, който някога видимо е бил населен, но сега се обитава основно от гларуси и чайки. След плажуване към 15 часа отлаваме към остров Порос, където пристигаме към 18:30. Пътьом минаваме покрай редица (малки) острови, повечето от които са каменистни и с оскъдна растителност. Остров Порос в същност се състои от два острова, между които има тесен пролив и които са съединени с мост. Островите имат богато историческо минало и на тях са открити остатъци от човешка дейност още от бронзовата ера. На по-малкият южен остров Сфаириа (Sphairia, Σφαιρία [sfeiria]) се намира основното пристанище и кросивото село Порос, в което има археологически музей. Разходките във вътршността и крайбрежната части на село Порос ни доставиха истинско удоволствие.

23 Юни 2014 г.

Разхождаме се по пристанище Порос и се разтакаваме до към 13 часа в него. След примерно час и половина плаване се закотвяме до остров Скилли за плаж. Правим и плаж до близкия остров Спати, от където отплаваме към 15:30 към остров Докос, до който в закътано заливче се установяваме към 16:30 за плаж и нощувка. Тук е първата изява на Божо в подводната фотография, но се оказа, че подводните сцени са малко скучни: почти няма водорасли и от време на време се вясват малки рибки (октопод не реши да му се покаже ...). Последното се отнася и за всики морски простори, които бяха преплувани. Направихме си пешеходна разходка из остров Докос, по който попаднахме на ред постройки, но никъде не видяхме обитателите им. От острова се откриват красиви гледки към кройбрежието му и околните острови. За вечеря си натравихме барбекю на катамарана.

24 Юни 2014 г.

Денят ни започва с плуване около котвената ни стоянка до остров Докос. Околността е огряна от утринното слъце (заливът е отворен на изток-югоизток) и е приятна за съзерцаване. Към 10:30 отплаваме в напраление на остро Идра, до който пристигаме на място за плажуване към 12 часа. След поредния плаж, от 14 до 15 часа плаваме покрай северната част на острова и пристигаме в порт Идра в град Идра. Още от далеч ни прави впечатление специфичната архитектура на града и, че той е разположен на доста стръмни склонове. В последствие се оказва, че хоризонталната част на града е малка, от 15-на до към 150 метра по средата на залива покрай морето, а основната част на града е построена на каменни склонове с наклон 40—70 градуса, Улиците са 1—4 метра широки като по високите части на града представляват каменни стълби (по тези места единствения транспорт е кракомобилът). Колите са забранени в града и придлижването е пеша, с велосиед и с магарета. Град Идра има богато историческо минало, отразено в Историческия му музей (работи от 8:30 до 16 часа). В града и на острова има много църкви и 6 манастира и, ако човек има време, могат да се прявят пешеходни екскурзии.

25 Юни 2014 г.

Към 8:30 отрлаваме от остров Идра към остров Спати, до който се устанавяваме за плаж към 9:45. В същност правим два плажа, между остро Спати и Материка, при който Божо обикаля с плуване и оснимва целия остров Спати, и наблизо до Материка. От 15 до 18 часа плаваме от остров Спати до полуостров Метана, където приставаме в пристанище Метана на град Метана (на близо има и яхтено пристанище). След малко мотаене потегляме с такси (25 евро отиване и връщане) до основата на вулкан Метана, от където правим екскурзия за малко над час по стръмните склоновете на вулкана. Околността е интересна с причудливите форми на скалите оформили се след последното изригване на вулкан Метана преди около 2250 години. От горните части на вулкана се разкриват панорамни гледки към морето, основната част на Материка и околните острови. На връщане пеша стигаме до близкото село Камени Хора, където вечеряме в единствената местна таверна, в която се наслаждаваме на най-добрата храна, която сме опитвали в Гърция.

26 Юни 2014 г.

До обед се разхождаме из град Метана, не е нещо особенно, но е приятно, особено крайбрежния район и яхтеното пристанище. След около 50 минути плаване пускаме котва до остров Мони (близо до остров Егина) в района на който плажуваме. След плажа започваме 3 часово плаване около остров Егина (реално обикаляма 2/3 от острова), което завършва с хвърляне на котва близо до пристанището на град Агиа Марина на остров Егина, но на острова не стъваме. Правим си вечерен плаж, след което си опичаме рибка на катамарана за вечеря.

27 Юни 2014 г.

Последна утрин в морето. След сутрешното плуване, закуска и размотаване следва плаване от 12 до 15 часа от остров Егина до остров Идроиса, който е на около 6 морски мили отАтина по крайбрежието. Тук правим последен плаж в морето. до към 19 часа. След това за един час плаване се добирама до марина Алимос в Атина, с което завършва основната част от пътешествието ни. Вечеряме и нощуваме в района на марината.

28 Юни 2014 г.

Време е да потегляме обратно към България. Решаваме за около 2 часа да посетим Акрополът на Атина, който е древното (религиозно) сърце на града и се намира на висок хълм в средата на Атина. Релно са нужни 1-2 дена човек да разгледа спокойно всичко (билета от 12 евро важи за няколко места). Все пак успяваме да разгледаме набързо областта на Партенона и ангичната Агора на Атина. После хващаме пътя за село Макриница (до град Волос) като правим кратка почивка за обед в крайбрежното село Каравомилос. Към 18:30 се паркираме на паркинга на село Макриница, намираме си хотел и се настаняваме. Следва вечерна разходка из селото, което е архитектурен резерват и с уникално местоположение.. Къщите са с тикли, които са по-малки от "нашите", и са пръснати по стръмен (30—80 градуса) обърнат полуконус отворен към морето в планината Пелион (Pelion, Pelium, Πήλιο, Pílio) над град Волос. От много места се разкрива уникална панорамна гледка към град Волос и залива, в който той е разположен - гледната точка е примерно на 2 километра по хоризонтала и 600 метра по вертикала. Повечето къщи са достъпни само пеша, има един хоризонтален път (широк 4-5 метра и дълъг към 150 метра) в централната част и планинско бетонно шосе което криволичи по склона. Около хоризонталния път са магазини, хотели и кръчми. Той завършва с малко площадче, на което има вековни дървета, малко езерце, църква, музей. и кръчми.

29 Юни 2014 г.

Утринното слънче огравя по друг начин и с други цветови отенъци град Волос, което добре се вижда от село Макриница и човек си заслужава да се полюбува на тази прекрасна гледка от различни места в селото. По същата причина сутрешната разходка из него е приятна и впечетляваща по своему. Тръгваме си от село Макриница и се радваме на откриващите се от пътя панорамни гледки ту към град Волос долу до морето, ту към село Макриница нагоре по склона ...