Forward, the science is a sun ...
Dropdown Menu
Предишна Страница/Назад
Следваща Страница/Напред
Основен Списък
Търсене

Фото-Отчет за
Гръцкото (Мокрото) Сборище 2009
състояло се от 10 до 16 октомври 2009 г.

Випуск 1976—1981 физика на СУ “Св. Климент Охридски”
(Съкратен вариант)

Благодарности на:

Участниците

В Гръцкото сборище 2009 участваха 14 човека:

Разгледайте Албума със снимки на участниците!

Спътници на Сборището бяха: Пламен Иванов, Калина Тавчева, Денчо Караджов, Стоянка Караджова, Е. П. и Б. М. (!?).
През цялото време с нас бяха Лалка, екскурзоводката ни и представителка на фирма "Хотелс", и Симеон, шофьора на автобуса ни.

Мястото

Най-добрите снимки от Гърция 2009

Ето субективната преценка на Божо за каймака от дейността на присъствалите на Сборището папараци:

10 октомври 2009 г.

Потеглихме от София в 7 ч. сутринта и кацнахме в Солун към 13 часа. С автобуса се поразкарахме из града, отбихме се в църквата "Слети Димитар" и щъкахме из част от крайморския район. Видахме и прословутата "Бяла кула", която, кой знае защо, се оказа, че не е бяла.
Към 16 часа тръгнахме от Солун за град Камбака като пътьом се отбихме до красивото място наречено "Извора на Афродита".
Към 19:30 пристигнахме и се настанихме в хотел Odyseon. Разходихме из нощния град.

11 октомври 2009 г.

След закуска в хотел Odyseon в Камбака се разходихме в околносте му под най-близките скали на природния феномен "Метеора", към който се отправихм в 9 часа. Той продставлява съвкупност от величествени скални образования, някои от които са тип "кумин" и върху тях са кацнали многобройни манастири, два от които посетихме. После се върнахме в Камбака, където в местната работилница за икони бяхме просветени в тяхната права и наблюдавахме как това става.
Към 12 часа потеглихме на път към ферибота, с който плавахме от Континета до остров Корфу. Около 17:30 се настанихме в хотел Potomaki beach и след половин час бяхме на плажа пред хотела и си поплувахме в топлото море ... После, разходки и вечеря.

12 октомври 2009 г.

След утринни разходки и закуска, в 9 потеглихме към длореца-музей Ахилион, който е разположен на възвишение над столицата Керкира на остров Корфу. Дивихме се около час на красотите в музея и гледките от него.
Към 12 часа се появихме в Керкира, където се любувахме на чудесната гледка над летището, разходихме се покрай морския браг и центъра на града, и посетхме Новата и Старата венециански крепости (бяхме и в подземията, но, кой знае защо, Минотавъра не ни срещна ...).
В 14:30 се бяхме в Музея на черупките в Корфу. Там се радвахме да видим какви ли не миди, раци, морски звезди, челюсти и скелети, акули и други обитатели на (южните) морета и океани, както и екзотики от типа на агне с 5 крака и ... (я просто разгледайта снимките!).
После, естествето пак имаше плуване в морето пред хотела, разходки, вечеря и вечерни раздумки.

13 октомври 2009 г.

След закуска и утринни излети из околността на хотела, в 9 отлепихме към манастира Палеокастрица, около 1 час път. Той е кацнал на края на малък, но високо издигащ се над морето скалист нос. Приятно място с много зеленина и цветя и чудесни морски пейзажи из околността.
След поредния тормоз над Лалка, тя склони да видим канала на любовта в Сидари, но сбъркахме пътя и така, по волята на съдбата, видяхме южния му плаж към 13 часа и направихме непредвидена "панорамна" обиколка на градчето. Бяхме и на самия канал и щъкахме из негова епсилон околност.
В завършек на деня имаше къпане в морето, вечеря и сбирка, на който някой присътващи пяха неприлични песни ...

14 октомври 2009 г.

Както и всяко нещо, и нашето присътвие на остров Корфу си имаше край. Закуска, приказки, последни разходки из околността на хотела ... Натовархме се на автобуса в 9 сутринта и с прискърбие потеглихме по обратния път към пристанището Левкими, от където с ферибот се добрахме в 10:30 до пристанището на Игуменица.
Пътувахме по вече спомената забележителна магистрала из Епирските планини и направихме 2 попътни отклонения. Едното беше в град Йоанина, където от 12 до 13 часа се разхождахме покрай красивото езеро и крепостта над него, а другото - в глад Вергина, където към 15:30 се отзовахме около и в могилата с гробниците на македонските царе. В 17 бяхме пак на път и 19 часа се настанихме в хотел Katarraktes в град Едеса. Естествено, веднага се разщъкахме в околността, но за малко защото в 21 часа започна традиционната ни Официална вечеря, но този път с рибно меню и деликатеси подправени да хубаво настоение.

15 октомври 2009 г.

Като никога, всички баха ранобудни и след закуска се насочиха към Едеските водопади, които бяха само на 150-на метра от хотела ни. Какво да ви разправям? Красоти! Разтъпкахме се из парка, където видяхме старата конопена фабрика и направихме малък тур из центъра на Едеса.
Към 11 часа бързо се разнесе мълвата, че част от нашите хора са били изненадващо изкъпани от придошлите води във водопадите, поради което останилите сухи участници в Сборището хукнаха да видят какво се беше променило в гледката ...
В 11:30 бяхме отново на път, посока България, където се появихме към 15:30.
В 19:30 се разтовахме от автобуса в София ...

16 май 2009 г.

Излежавахме се до късно, разказвахме преживяното и